Specialist in supplements en fitness accessories 0299 431568 info@strongnhealthy.nl

Het belang van alle spiergroepen trainen

Waarom zie je nog steeds heel veel mensen alleen de spiergroepen trainen die je vanaf de voorkant ziet of met een t-shirt aan?

Juist! De vraag geeft het antwoord al.  Mensen kijken vaak in de spiegel en zien dan borst en buik. En vergeten voor het gemak de twee grootste spiergroepen rug en benen. Maar stel je nu eens voor dat je op het strand loopt in je korte broek en loopt richting de zee. Mensen zien dan een smalle niet volle rug met daaronder twee lucifers. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Zorg dat je alle spiergroepen de aandacht geeft die deze verdient. Als je bijvoorbeeld 4 dagen per week traint kun je alle spiergroepen 1 keer per week trainen. Dit is voldoende om er voor te zorgen dat je overal op je lichaam spieren opbouwt. Ga dus niet 4 dagen buik trainen met als doel de beste buikspieren van de wereld te krijgen want dat gaat je op die manier simpelweg niet lukken. Buik hersteld wel wat sneller dan bijvoorbeeld benen maar bijna niemand haalt het ook in zijn hoofd om 3 x per week benen te trainen. Dus nogmaals geef iedere spiergroep de prikkeling die het nodig heeft en werk zo naar een lichaam toe dat op alle plekken spieren heeft. En steek niet onnodig tijd in nutteloze trainingen want zo kom je ook snel weer terecht in overtraining (waarover ik de vorige keer heb geschreven) bij al dit te verzetten werk horen natuurlijk ook de juiste bouwstoffen. Zorg altijd dat je in het bezit bent van een goede whey proteïne en bij voorkeur isolaat om de schade te repareren die je je lichaam hebt toegebracht.

 

Groeten Jochem.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *